nowości
  • Nowe eKursyWprowadziłem NOWE eKursy do samodzielnej nauki. Pobierasz materiały i uczysz się kiedy chcesz. Gdy potrzebujesz, materiały masz zawsze pod ręką. Otrzymujesz: Podręcznik z materiałem szkoleniowym i ćwiczeniami, Materiał szkoleniowy wideo zawierający przykłady, sposoby i metody, Prezentacje wykorzystywane [...]
  • Osioł, owca, lis czy sowaCzy jesteś przekonany, że zawsze potrafisz podejmować właściwe decyzje? Zobacz siebie w metaforze czterech zwierząt obrazujących cztery postawy negocjacyjne. Obejrzyj lekcję nr 7 z cyklu 60 Sekundowych Lekcji Negocjacji i [...]
  • Klucz do sprzedażyNajwiększym problemem w budowaniu relacji sprzedażowej jest próba natychmiastowej sprzedaży albo próba składania dużych obietnic. Pomyśl na chwilę o tym, jak myślą klienci. Stań w ich butach. Kiedy klient ma problem, który [...]

Charakterystyka lejka sprzedaży

Zrozumienie i właściwe używanie Lejka Sprzedaży pozwala Ci na racjonalną ocenę Twojej pozycji negocjacyjnej w czasie, właściwe ustalanie Twoich priorytetów w odniesieniu do Twoich okazji sprzedażowych, ocenę wartości Twojej prognozy sprzedaży i wiarygodne ustalanie prawdopodobieństwa zrobienia przez Ciebie planu sprzedaży.

W LEJKU występują trzy części:


[message_box title="Logowanie" color="yellow"]Ten fragment jest dostępny po zalogowaniu. Jeśli nie masz konta - założ je w 30 sekund![/message_box]

Poznałeś charakterystykę Lejka Sprzedaży w złożonych procesach sprzedaży do Kluczowych Klientów.

Dlaczego to ważne?

Zrozumienie i właściwe używanie Lejka Sprzedaży pozwala Ci na:

  • racjonalną ocenę Twojej pozycji negocjacyjnej w czasie,
  • ocenę ryzyka „ugrzęźnięcia” w procesie sprzedaży,
  • kontrolę nad postępami Twoich działań sprzedażowych,
  • właściwe ustalanie Twoich priorytetów w odniesieniu do Twoich okazji sprzedażowych,
  • ocenę wartości Twojej prognozy sprzedaży,
  • wiarygodne ustalanie prawdopodobieństwa zrobienia przez Ciebie planu sprzedaży i
  • zwiększenie Twoich szans na sukces.

 

Wnioski dla sprzedawcy

Jeżeli jesteś sprzedawcą i sprzedajesz do Kluczowych Klientów, to oceń i zmapuj na Lejku Sprzedaży położenie wszystkich Twoich PCS-ów. Wyciągnij wnioski, analizując otrzymany obraz z perspektywy realizacji Twojego planu sprzedaży. Ustal priorytety dla swoich działań i zajmuj się tym, co ważne, a nie tym, co najłatwiejsze lub najbardziej przyjemne.

Wnioski dla menedżera sprzedaży / przedsiębiorcy.

Jeżeli jesteś menedżerem sprzedaży lub przedsiębiorcą to prowadź okresowe, najlepiej cotygodniowe przeglądy Lejków Sprzedaży Twoich sprzedawców. Jeżeli będą zaznaczać, gdzie w Lejku znajdują się ich PCS-y, to mogąc porównywać obraz Lejka Sprzedaży w kolejnych okresach, będziesz mógł błyskawicznie ocenić:

  • jakie postępy czynią sprzedawcy,
  • gdzie „grzęzną” w procesach sprzedażowych,
  • na ile właściwe są proporcje liczby PCS-ów w poszczególnych częściach Lejka oraz
  • czy liczba wszystkich aktywnych PCS-ów jest wystarczająca do realizacji planu sprzedaży.

W artykułach i filmach umieszczanych w serwisie Selling4Results (s4r.pl) znajdziesz wiedzę, wiele wartościowych informacji, przykładów oraz inspiracji, co i jak robić w sprzedaży do Kluczowych Klientów, aby odnieść sukces.

____________________________________________________________________________________________

Autorem artykułu jest  Bohdan Garstecki – założyciel i twórca serwisu Selling4Results, w którym znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań związanych z zagadnieniami sprzedaży do Kluczowych Klientów.

VN:R_U [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Komentarze

Dodaj komentarz - bądź pierwszy! Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą zostawić komentarz.