nowości
  • Nowe eKursyWprowadziłem NOWE eKursy do samodzielnej nauki. Pobierasz materiały i uczysz się kiedy chcesz. Gdy potrzebujesz, materiały masz zawsze pod ręką. Otrzymujesz: Podręcznik z materiałem szkoleniowym i ćwiczeniami, Materiał szkoleniowy wideo zawierający przykłady, sposoby i metody, Prezentacje wykorzystywane [...]
  • Osioł, owca, lis czy sowaCzy jesteś przekonany, że zawsze potrafisz podejmować właściwe decyzje? Zobacz siebie w metaforze czterech zwierząt obrazujących cztery postawy negocjacyjne. Obejrzyj lekcję nr 7 z cyklu 60 Sekundowych Lekcji Negocjacji i [...]
  • Klucz do sprzedażyNajwiększym problemem w budowaniu relacji sprzedażowej jest próba natychmiastowej sprzedaży albo próba składania dużych obietnic. Pomyśl na chwilę o tym, jak myślą klienci. Stań w ich butach. Kiedy klient ma problem, który [...]

Cokolwiek myślisz lśymop eintorwdo

Problem nie polega na tym, że podejmujesz złe decyzje, tylko na tym, że podejmujesz decyzje, które uważasz za właściwe.

Próbujemy podejmować rozsądne decyzje na podstawie tego, co już wiemy. Sęk w tym, że wszyscy tak robią. Jeżeli dokonujesz „właściwego”, bezpiecznego wyboru, tego samego, co większość ludzi – pozostaniesz taki jak inni. Wciąż marząc o tym, żeby Twoje życie wyglądało inaczej.

Masz wybór. Możesz

Zamknąć ten email lub przeczytać go.

Zostać na kanapie lub wyruszyć w podróż.

Narzekać na trudnych klientów lub wygrywać.

Marzyć lub zmienić swoje życie.

Włączyć telewizję lub obejrzeć mój webinar.

Dwukrotnie w ostatnim czasie przygotowałem oferty podchodząc niekonwencjonalnie do ich napisania. Niekonwencjonalnie, to znaczy inaczej, niż wcześniej. Opracowałem inne przedstawienie przedmiotu oferty oraz ceny. Zaryzykowałem. W obu przypadkach klient bez negocjacji zaakceptował moją ofertę.

Na pierwszym spotkaniu z innym klientem, naprzeciwko mnie usiadło 5 osób. Ja byłem sam. Dyrektor rozpoczął słowami: „Co Pan proponuje?” Odpowiedziałem „Zamieniam się w słuch.” I zamilkłem. Po chwili konsternacji, dyrektor zapytał „To mamy powiedzieć, o co nam chodzi?” Potwierdziłem z uśmiechem. A potem przez 90 minut zrobiłem 12 stron bezcennych notatek. Po tygodniu spotkałem się ponownie na prezentacji mojej oferty. Klient nie miał uwag.

Pamiętam sytuację, gdy przedstawiając ofertę nowemu klientowi użyłem jednego niewłaściwego słowa. To jedno słowo skupiło całą uwagę mojego rozmówcy. Przez dwadzieścia minut przekonywał mnie, że to słowo ma niewłaściwą konotację i powinno być zastąpione innymi. Jak domyślasz się, w ogóle nie był zainteresowany kwestią merytoryczną mojej oferty. Nauczyłem się, że pojedyncze słowo może wiele zmienić.

Szkolenie z negocjacji, które prowadziłem, poprowadziłem odmiennie niż zwykle. Wsłuchiwałem się w emocje grupy i ich doraźne potrzeby. Zmieniłem dotychczasową konwencję prowadzenia. Zaryzykowałem, że nie zmieszczę się w czasie i nie zrealizuję programu. Efekt? Zrealizowałem cały program. Dostałem oklaski na zakończenie.

Ty też możesz być bardziej skuteczny od innych. Możesz wygrywać!

 

* * *

UWAGA: Darmowe szkolenia dla użytkowników Selling4Results

Organizuję szkolenia on-line, czyli webinary w Internecie, w których możesz uczestniczyć nie wychodząc z domu. Zapraszam Cię do wzięcia udziału. Nie ma opłat. Zobacz temat najbliższego webinaru i zarejestruj się » czytaj więcej

skorzystaj-z-wiedzy-ktora-zapewnia-sukces

VN:R_U [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Komentarze

Dodaj komentarz - bądź pierwszy! Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą zostawić komentarz.