nowości
  • Nowe eKursyWprowadziłem NOWE eKursy do samodzielnej nauki. Pobierasz materiały i uczysz się kiedy chcesz. Gdy potrzebujesz, materiały masz zawsze pod ręką. Otrzymujesz: Podręcznik z materiałem szkoleniowym i ćwiczeniami, Materiał szkoleniowy wideo zawierający przykłady, sposoby i metody, Prezentacje wykorzystywane [...]
  • Osioł, owca, lis czy sowaCzy jesteś przekonany, że zawsze potrafisz podejmować właściwe decyzje? Zobacz siebie w metaforze czterech zwierząt obrazujących cztery postawy negocjacyjne. Obejrzyj lekcję nr 7 z cyklu 60 Sekundowych Lekcji Negocjacji i [...]
  • Klucz do sprzedażyNajwiększym problemem w budowaniu relacji sprzedażowej jest próba natychmiastowej sprzedaży albo próba składania dużych obietnic. Pomyśl na chwilę o tym, jak myślą klienci. Stań w ich butach. Kiedy klient ma problem, który [...]

Klucz do sprzedaży

klucz-do-sprzedazyNajwiększym problemem w budowaniu relacji sprzedażowej jest próba natychmiastowej sprzedaży albo próba składania dużych obietnic.

Pomyśl na chwilę o tym, jak myślą klienci. Stań w ich butach.

Kiedy klient ma problem, który mu doskwiera, próbuje jakoś ten problem rozwiązać. Nie udaje mu się, problem narasta i doskwiera coraz bardziej. Zaczyna boleć. Co człowiek myśli w sytuacji, gdy coś go boli?

Wie, czego nie chce – nie chce problemu, bólu. Ma swoje wyobrażenie tego, jak chciałby, aby było. Ale ma też swoje przekonania, które podpowiadają mu, jakich rozwiązań nie chce.  Jest nieufny. I generalnie chce poczucia, że jeśli zdecyduje się na zakup, to otrzyma rozwiązanie swojego problemu.

Teraz spotyka się z Tobą, a Ty mu mówisz w pierwszych słowach „Mamy różne produkty i rozwiązania. Jestem pewien, że dzięki nim rozwiążemy pana problemy”.

Co myśli klient?

Odruchowo pomyśli, że jesteś akwizytorem i naciągaczem, skoncentrowanym na wyciągnięciu od klienta kasy. Dlaczego? Ponieważ mówisz o sobie, o swoich produktach i rozwiązaniach.

A klienta interesuje przede wszystkim ON SAM – to co zrobi w następnej kolejności i jak to na niego wpłynie.

Wyobraź sobie sytuację, że ktoś zrobił zdjęcie grupie osób i jesteś na tym zdjęciu. Gdy zobaczysz to zdjęcie, to kogo będziesz szukał na zdjęciu w pierwszej kolejności?

Siebie.

Klient w rozmowie z Tobą chce zobaczyć przede wszystkim siebie. A jeżeli słyszy, że mówisz o sobie, to szufladkuje Cię jako sprzedawcę i akwizytora.

Nie ważne, jakiego masz klienta. Wyjdź z założenia, że każdy klient ma negatywne nastawienie do sprzedawców i najpierw musisz to zmienić.

Spójrz na inny wariant tego, co możesz powiedzieć. Jak będzie, gdy powiesz:

Aby otrzymać dostęp do pełnej treści artykułu – zaloguj się.

Nowi użytkownicy mogą uzyskać uzyskać bezpłatny dostęp do artykułów i filmów w bazie wiedzy serwisu Selling4Results oraz możliwość ich komentowania, rejestrując się w serwisie – zajmie Ci to 30 sekund! >> Zarejestruj się.

PS. Rejestracja nie wiąże się z opłatami – dostęp do bazy wiedzy jest nieodpłatny. Wrażasz jedynie zgodę na otrzymywanie newslettera. Zapraszam!

 

* * *

UWAGA: Darmowe szkolenia dla użytkowników Selling4Results

Organizuję szkolenia on-line, czyli webinary w Internecie, w których możesz uczestniczyć nie wychodząc z domu. Zapraszam Cię do wzięcia udziału. Nie ma opłat.

Zobacz temat najbliższego webinaru i zarejestruj się » czytaj więcej

skorzystaj-z-wiedzy-ktora-zapewnia-sukces

VN:R_U [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (1 vote cast)
Klucz do sprzedaży, 9.0 out of 10 based on 1 rating

Komentarze

Dodaj komentarz - bądź pierwszy! Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą zostawić komentarz.