nowości
  • Nowe eKursyWprowadziłem NOWE eKursy do samodzielnej nauki. Pobierasz materiały i uczysz się kiedy chcesz. Gdy potrzebujesz, materiały masz zawsze pod ręką. Otrzymujesz: Podręcznik z materiałem szkoleniowym i ćwiczeniami, Materiał szkoleniowy wideo zawierający przykłady, sposoby i metody, Prezentacje wykorzystywane [...]
  • Osioł, owca, lis czy sowaCzy jesteś przekonany, że zawsze potrafisz podejmować właściwe decyzje? Zobacz siebie w metaforze czterech zwierząt obrazujących cztery postawy negocjacyjne. Obejrzyj lekcję nr 7 z cyklu 60 Sekundowych Lekcji Negocjacji i [...]
  • Klucz do sprzedażyNajwiększym problemem w budowaniu relacji sprzedażowej jest próba natychmiastowej sprzedaży albo próba składania dużych obietnic. Pomyśl na chwilę o tym, jak myślą klienci. Stań w ich butach. Kiedy klient ma problem, który [...]

Tajemnica, która działa jak magnes

tajemnica-przyciągaPrzedstawiciele handlowi jeżdżą na spotkania z klientami w celu dostarczenia oferty lub porozmawiania – tzw. budowanie relacji. Często jadą na spotkanie spontanicznie, stwierdzając „pojadę porozmawiać”. Działając spontanicznie przychodzą na spotkanie i po kurtuazyjnej wymianie grzeczności, zapytaniu o pogodę, jak biznes i podobne temu rzeczy, przedstawiciel handlowy umie jedynie powiedzieć „teraz przedstawię Panu, z czym przyjechałem” lub „przedstawię nasze rozwiązanie”.

Bardzo często na spotkaniu handlowiec przekazuje materiały bądź ulotki. W trakcie spotkania jego rozmówca przegląda te materiały i zadaje jakieś pytania. Potem klient mówi „dziękuję, będę chciał zapoznać się z tym materiałem” lub „jak będę zainteresowany, to się do Pana odezwę”. Typowe spotkanie kończy się stwierdzeniem handlowca „odezwę się do pana w przyszłym tygodniu” albo „zadzwonię do pana za dwa tygodnie”.

Jaka jest wartość tego typu spotkań?

NIEWIELKA, albo żadna. Zaprzyjaźniony szef sprzedaży nazywa takich przedstawicieli „gadające broszury”.

Każde spotkanie z klientem powinno znacząco – o minimum 10-20%, zwiększać szanse na końcowy sukces. Aby to osiągnąć trzeba do każdego spotkania właściwie przygotować się. Oznacza to, że trzeba mieć jasno określone cele na spotkanie, klarowną agendę i scenariusz – zarówno na pierwsze spotkanie z klientem, jak i na kolejne.

Wydaje się trywialne?

Zaraz wszystko będzie jasne. Co jest najważniejsze na pierwszym spotkaniu?

Aby otrzymać dostęp do pełnej treści artykułu – zaloguj się.

Nowi użytkownicy mogą uzyskać uzyskać bezpłatny dostęp do artykułów i filmów w bazie wiedzy serwisu Selling4Results oraz możliwość ich komentowania, rejestrując się w serwisie – zajmie Ci to 30 sekund! >> Zarejestruj się.

PS. Rejestracja nie wiąże się z opłatami – dostęp do bazy wiedzy jest nieodpłatny. Wrażasz jedynie zgodę na otrzymywanie newslettera. Zapraszam!

 

* * *

UWAGA: Darmowe szkolenia dla użytkowników Selling4Results

Organizuję szkolenia on-line, czyli webinary w Internecie, w których możesz uczestniczyć nie wychodząc z domu. Zapraszam Cię do wzięcia udziału. Nie ma opłat.

Zobacz temat najbliższego webinaru i zarejestruj się » czytaj więcej

skorzystaj-z-wiedzy-ktora-zapewnia-sukces

VN:R_U [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Komentarze

Dodaj komentarz - bądź pierwszy! Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą zostawić komentarz.