nowości
  • Nowe eKursyWprowadziłem NOWE eKursy do samodzielnej nauki. Pobierasz materiały i uczysz się kiedy chcesz. Gdy potrzebujesz, materiały masz zawsze pod ręką. Otrzymujesz: Podręcznik z materiałem szkoleniowym i ćwiczeniami, Materiał szkoleniowy wideo zawierający przykłady, sposoby i metody, Prezentacje wykorzystywane [...]
  • Osioł, owca, lis czy sowaCzy jesteś przekonany, że zawsze potrafisz podejmować właściwe decyzje? Zobacz siebie w metaforze czterech zwierząt obrazujących cztery postawy negocjacyjne. Obejrzyj lekcję nr 7 z cyklu 60 Sekundowych Lekcji Negocjacji i [...]
  • Klucz do sprzedażyNajwiększym problemem w budowaniu relacji sprzedażowej jest próba natychmiastowej sprzedaży albo próba składania dużych obietnic. Pomyśl na chwilę o tym, jak myślą klienci. Stań w ich butach. Kiedy klient ma problem, który [...]

Trzydzieści spotkań

Niedawno, w czasie konsultacji dla key account menedżera firmy handlującej urządzeniami, rozmawialiśmy o znaczeniu spotkań z klientami. Wtedy usłyszałem następującą historię.

„Wyobraź sobie” powiedział KAM, „że w mojej poprzedniej firmie szef sprzedaży wymagał 30 spotkań z klientami miesięcznie. Miał jakąś obsesję na tym punkcie i był to najważniejszy wskaźnik oceny pracy handlowca. Koledzy, co tydzień skrzętnie pilnowali wpisywania wizyt u klientów do CRM-a.

Na początku miałem problem z wyrobieniem normy, a przecież nie mogłem wpisywać fikcji, bo to by zaraz wyszło na jaw. Wtedy jeden z kolegów dał mi radę. Musisz robić 30 wizyt w miesiącu, bo cię wywalą – powiedział. – Nie ważne, po co jedziesz i co zrobisz, musisz zaliczać te wizyty i wpisywać je do CRM-a, to ci dadzą spokój .”

KAM, z którym rozmawiałem, uśmiechnął się znacząco i dodał „Trzy czwarte tych wizyt nie miało sensu, ale liczyła się sztuka.”

Spojrzałem na tę historię z perspektywy Władcy Sprzedaży™. Pomysł 30 spotkań z klientami w miesiącu nie jest zły. Warto jednak zadać sobie pytanie – jaki jest cel tych spotkań?

Władca Sprzedaży™ twierdzi, że każde spotkanie z klientem powinno znacząco zwiększać procent szans na sukces końcowy.

Co to oznacza w praktyce?

Przed każdym planowanym spotkaniem, handlowiec powinien zadać sobie trzy pytania:

Aby otrzymać dostęp do pełnej treści artykułu – zaloguj się.

Nowi użytkownicy mogą uzyskać uzyskać bezpłatny dostęp do artykułów i filmów w bazie wiedzy serwisu Selling4Results oraz możliwość ich komentowania, rejestrując się w serwisie – zajmie Ci to 30 sekund! Zarejestruj się.

PS. Rejestracja nie wiąże się z opłatami – dostęp do bazy wiedzy jest nieodpłatny. Wrażasz jedynie zgodę na otrzymywanie newslettera. Zapraszam!

* * *

UWAGA: Darmowe szkolenia dla użytkowników Selling4Results

Organizuję szkolenia on-line, czyli webinary w Internecie, w których możesz uczestniczyć nie wychodząc z domu. Zapraszam Cię do wzięcia udziału. Nie ma opłat.

Zobacz temat najbliższego webinaru i zarejestruj się » czytaj więcej

skorzystaj-z-wiedzy-ktora-zapewnia-sukces

VN:R_U [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (1 vote cast)
Trzydzieści spotkań, 9.0 out of 10 based on 1 rating

Komentarze

Dodaj komentarz - bądź pierwszy! Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą zostawić komentarz.