nowości
  • Nowe eKursyWprowadziłem NOWE eKursy do samodzielnej nauki. Pobierasz materiały i uczysz się kiedy chcesz. Gdy potrzebujesz, materiały masz zawsze pod ręką. Otrzymujesz: Podręcznik z materiałem szkoleniowym i ćwiczeniami, Materiał szkoleniowy wideo zawierający przykłady, sposoby i metody, Prezentacje wykorzystywane [...]
  • Osioł, owca, lis czy sowaCzy jesteś przekonany, że zawsze potrafisz podejmować właściwe decyzje? Zobacz siebie w metaforze czterech zwierząt obrazujących cztery postawy negocjacyjne. Obejrzyj lekcję nr 7 z cyklu 60 Sekundowych Lekcji Negocjacji i [...]
  • Klucz do sprzedażyNajwiększym problemem w budowaniu relacji sprzedażowej jest próba natychmiastowej sprzedaży albo próba składania dużych obietnic. Pomyśl na chwilę o tym, jak myślą klienci. Stań w ich butach. Kiedy klient ma problem, który [...]

10 kwietnia 2013 r.

Dostałem od jednego z użytkowników następującą propozycję tematu na artykuł: „Profesjonalne przygotowanie oferty sponsorskiej”. Lubię takie tematy. Profesjonalne przygotowanie oferty to sztuka sama w sobie. Jeżeli związana jest z pozyskaniem sponsora, to poprzeczka idzie w górę. Mam w planach szersze potraktowanie kwestii przygotowania oferty i temat ten musi pojawić się w którymś z kolejnych artykułów i filmów.

Tymczasem –  kilka wskazówek dotyczących zasad pisania oferty o sponsoring.

Po pierwsze: zastanów się, co z tego będzie miał sponsor? Nie chodzi o korzyści materialne. Jeżeli chcesz prosić kogoś, aby wyłożył swoje pieniądze na Twój sponsoring to przeanalizuj, na czym mu zależy, co jest dla niego ważne, jak zaadresować jego indywidualne, prawdziwe potrzeby i motywacje. A potem wykaż związek inwestycji w Twój sponsoring z tymi potrzebami. Niektórzy ludzie inwestują w sponsoring dla reklamy, a inni, bo chcą czuć się ważni i potrzebni. A inni, bo mają potrzebę bycia „ojcem sukcesu”. Rozpoznaj potrzeby i motywacje Decydenta i zbuduj ofertę na bazie tej wiedzy.

Po drugie: opowiedz ciekawą historię. Zamiast wyliczać swoje cechy opowiedz o emocjonującym wydarzeniu, Zrób to z pasją i zaangażowaniem. Porusz pozytywne emocje sponsora, a zrobisz to najbardziej skutecznie tworząc efektywnie dobraną narrację.

Po trzecie: nie obiecuj „gruszek na wierzbie”. Bycie autentycznym budzi wiarygodność i zaufanie. A jeżeli przeczytasz artykuł o zasadzie AIDA, to dowiesz się, że zaufanie jest kluczowym czynnikiem sukcesu w sprzedaży.

Po czwarte: bądź racjonalny. Proś o tyle, aby dla sponsora były to łatwo akceptowalne wydatki.

Po piąte: nie zaskakuj sponsora. Przygotuj go na swoją prośbę. Znam wyniki takiego badania na grupie kilkuset menedżerów: najpierw zapytano ich, czy zgodzą się zasponsorować pewne przedsięwzięcie charytatywne. Po dwóch tygodniach poproszono ich o donację. W innej grupie (podobnych menedżerów) poproszono o donację bez telefonu wstępnego. W pierwszej grupie skuteczność była wielokrotnie większa niż w drugiej.

To daje do myślenia.

Tyle na szybko. Za jakiś czas napiszę więcej o przygotowywaniu dobrych, przekonujących ofert.

Aby otrzymać dostęp do pełnej treści artykułu – zaloguj się.

Nowi użytkownicy mogą uzyskać uzyskać bezpłatny dostęp do artykułów i filmów w bazie wiedzy serwisu Selling4Results oraz możliwość ich komentowania, rejestrując się w serwisie – zajmie Ci to 30 sekund! >> Zarejestruj się.

PS. Rejestracja nie wiąże się z opłatami – dostęp do bazy wiedzy jest nieodpłatny. Wrażasz jedynie zgodę na otrzymywanie newslettera. Zapraszam!

 

* * *

UWAGA: Darmowe szkolenia dla użytkowników Selling4Results

Organizuję szkolenia on-line, czyli webinary w Internecie, w których możesz uczestniczyć nie wychodząc z domu. Zapraszam Cię do wzięcia udziału. Nie ma opłat.

Zobacz temat najbliższego webinaru i zarejestruj się » czytaj więcej

skorzystaj-z-wiedzy-ktora-zapewnia-sukces

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Komentarze

Dodaj komentarz - bądź pierwszy! Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą zostawić komentarz.