nowości
  • Nowe eKursyWprowadziłem NOWE eKursy do samodzielnej nauki. Pobierasz materiały i uczysz się kiedy chcesz. Gdy potrzebujesz, materiały masz zawsze pod ręką. Otrzymujesz: Podręcznik z materiałem szkoleniowym i ćwiczeniami, Materiał szkoleniowy wideo zawierający przykłady, sposoby i metody, Prezentacje wykorzystywane [...]
  • Osioł, owca, lis czy sowaCzy jesteś przekonany, że zawsze potrafisz podejmować właściwe decyzje? Zobacz siebie w metaforze czterech zwierząt obrazujących cztery postawy negocjacyjne. Obejrzyj lekcję nr 7 z cyklu 60 Sekundowych Lekcji Negocjacji i [...]
  • Klucz do sprzedażyNajwiększym problemem w budowaniu relacji sprzedażowej jest próba natychmiastowej sprzedaży albo próba składania dużych obietnic. Pomyśl na chwilę o tym, jak myślą klienci. Stań w ich butach. Kiedy klient ma problem, który [...]

12 kwietnia 2013 r.

Wczoraj dostałem ciekawą wiadomość od jednego z użytkowników. Mam ochotę potraktować ją jako propozycję nowego tematu na artykuł. Wiadomość brzmiała tak: „W początkowej fazie działalności naszej spółki mieliśmy niedopracowaną technologię produkcji i utraciliśmy wielu ważnych klientów. Teraz po kilku latach nasz produkt jest niezawodny. Pozyskujemy nowych klientów, ale do wcześniej utraconych nie wiemy jak podejść, żeby odzyskać ich przychylność. Czy jest uniwersalny sposób na odzyskanie utraconego klienta?”

Dobre pytanie! Chyba mam na nie odpowiedź i pomyślę, jak napisać na ten temat artykuł.

Podzielę się jedną dość ważną informacją. Tym co decyduje o lojalności klienta jest nie tylko jakość produktu, ale postrzegana jakość obsługi. Klucz do sukcesu leży w obsłudze. Jeżeli straciliście klientów, bo Wasz produkt był nieodpowiedni, ale pozostaliście w pamięci klientów jako firma, która dbała o klienta, to powrót jest możliwy. Klienci cenią relację opartą o szacunek, troskę, zainteresowanie, zaufanie. Jeżeli do problemów z produktem dołożyliście złą obsługę, to macie większy problem.

Podsumowując, mam dla Was następującą radę: nie sprzedawajcie do straconych klientów. To znaczy – nie zaczynajcie od sprzedawania. Najpierw zainwestujcie w odbudowanie relacji i zaufania. Musicie wykazać zainteresowanie, troskę i pokorę ze strony Waszych sprzedawców / konsultantów w stosunku do tych utraconych klientów. Potem będzie czas na sprzedaż.

PS. Obowiązuje zasada AIDA (zobacz artykuł).

Aby otrzymać dostęp do pełnej treści artykułu – zaloguj się.

Nowi użytkownicy mogą uzyskać uzyskać bezpłatny dostęp do artykułów i filmów w bazie wiedzy serwisu Selling4Results oraz możliwość ich komentowania, rejestrując się w serwisie – zajmie Ci to 30 sekund! >> Zarejestruj się.

PS. Rejestracja nie wiąże się z opłatami – dostęp do bazy wiedzy jest nieodpłatny. Wrażasz jedynie zgodę na otrzymywanie newslettera. Zapraszam!

 

* * *

UWAGA: Darmowe szkolenia dla użytkowników Selling4Results

Organizuję szkolenia on-line, czyli webinary w Internecie, w których możesz uczestniczyć nie wychodząc z domu. Zapraszam Cię do wzięcia udziału. Nie ma opłat.

Zobacz temat najbliższego webinaru i zarejestruj się » czytaj więcej

skorzystaj-z-wiedzy-ktora-zapewnia-sukces

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

1 komentarz

  1. Arkadiusz 23:08, kwi 24, 2013

    SERDECZNE DZIĘKI.
    Już są pierwsze efekty ale czekamy na obszerne opracowane tego tematu, bo problem odzyskania utraconego klienta według naszej wiedzy trapi wiele firm.
    Pozdrawiam.
    Arkadiusz Kondratowicz

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą zostawić komentarz.