Zrozumienie i właściwe używanie Lejka Sprzedaży pozwala Ci na racjonalną ocenę Twojej pozycji negocjacyjnej w czasie, właściwe ustalanie Twoich priorytetów w odniesieniu do Twoich okazji sprzedażowych, ocenę wartości Twojej prognozy sprzedaży i wiarygodne ustalanie prawdopodobieństwa zrobienia przez Ciebie planu sprzedaży.
W LEJKU występują trzy części:
[message_box title="Logowanie" color="yellow"]Ten fragment jest dostępny po zalogowaniu. Jeśli nie masz konta - założ je w 30 sekund![/message_box]
Poznałeś charakterystykę Lejka Sprzedaży w złożonych procesach sprzedaży do Kluczowych Klientów.
Dlaczego to ważne?
Zrozumienie i właściwe używanie Lejka Sprzedaży pozwala Ci na:
- racjonalną ocenę Twojej pozycji negocjacyjnej w czasie,
- ocenę ryzyka „ugrzęźnięcia” w procesie sprzedaży,
- kontrolę nad postępami Twoich działań sprzedażowych,
- właściwe ustalanie Twoich priorytetów w odniesieniu do Twoich okazji sprzedażowych,
- ocenę wartości Twojej prognozy sprzedaży,
- wiarygodne ustalanie prawdopodobieństwa zrobienia przez Ciebie planu sprzedaży i
- zwiększenie Twoich szans na sukces.
Wnioski dla sprzedawcy
Jeżeli jesteś sprzedawcą i sprzedajesz do Kluczowych Klientów, to oceń i zmapuj na Lejku Sprzedaży położenie wszystkich Twoich PCS-ów. Wyciągnij wnioski, analizując otrzymany obraz z perspektywy realizacji Twojego planu sprzedaży. Ustal priorytety dla swoich działań i zajmuj się tym, co ważne, a nie tym, co najłatwiejsze lub najbardziej przyjemne.
Wnioski dla menedżera sprzedaży / przedsiębiorcy.
Jeżeli jesteś menedżerem sprzedaży lub przedsiębiorcą to prowadź okresowe, najlepiej cotygodniowe przeglądy Lejków Sprzedaży Twoich sprzedawców. Jeżeli będą zaznaczać, gdzie w Lejku znajdują się ich PCS-y, to mogąc porównywać obraz Lejka Sprzedaży w kolejnych okresach, będziesz mógł błyskawicznie ocenić:
- jakie postępy czynią sprzedawcy,
- gdzie „grzęzną” w procesach sprzedażowych,
- na ile właściwe są proporcje liczby PCS-ów w poszczególnych częściach Lejka oraz
- czy liczba wszystkich aktywnych PCS-ów jest wystarczająca do realizacji planu sprzedaży.
W artykułach i filmach umieszczanych w serwisie Selling4Results (s4r.pl) znajdziesz wiedzę, wiele wartościowych informacji, przykładów oraz inspiracji, co i jak robić w sprzedaży do Kluczowych Klientów, aby odnieść sukces.
____________________________________________________________________________________________
Autorem artykułu jest Bohdan Garstecki – założyciel i twórca serwisu Selling4Results, w którym znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań związanych z zagadnieniami sprzedaży do Kluczowych Klientów.
Komentarze