W nowej zakładce „Sprzedaż wartości” umieściłem 4 nowe artykuły pod wspólnym tematem: „Gdy klient mówi, że produkt jest za drogi… ”.
Jak wiecie, prowadzę szkolenia i coaching dla sprzedawców, menedżerów sprzedaży, dyrektorów, członków zarządów i dla przedsiębiorców. Podczas pracy ze sprzedawcami jako trener i coach wiele razy słyszałem pytanie: „Bohdan, mamy problem ze sprzedawaniem naszego produktu. Nasi klienci mówią, że nasz produkt jest za drogi. A z drugiej strony nasza firma mówi nam, że nie można obniżyć ceny, bo będzie to nieopłacalne. Jak mamy przekonać klienta do zakupu?”.
Gdy słyszę tak postawiony problem, to zastanawiam się, w jakim stopniu rolą sprzedawcy jest przekonanie klienta do zaakceptowania ceny, która mu się nie podoba, a w jakim przygotowanie klienta do zaakceptowania ceny jako właściwej ceny oferowanego produktu?
W 4 częściach artykułu „Gdy klient mówi, że produkt jest za drogi… ” pokazuję jakie czynniki wpływają na postrzeganie ceny przez klienta i co należy zrobić, aby klient postrzegał oferowaną cenę jako akceptowalną.
Zapraszam do lektury!
Komentarze