Słuchając uważnie, wnikliwie i kompleksowo odbierasz warstwę treściową – to co jest zawarte w słowach, oraz warstwę emocji, wartości i postaw – to co jest ukryte pomiędzy słowami.
Słuchając uważnie w czasie jednej rozmowy jesteś w stanie właściwie przygotować się do podjęcia kolejnej rozmowy, której celem może być np. wpłynięcie na zmianę postawy, zmianę perspektywy lub też uznanie Twoich argumentów przez Twojego rozmówcę.
Znając – dzięki słuchaniu – osobiste przekonania, potrzeby, rezultaty i motywacje Twojego rozmówcy, będziesz miał dużo większą siłę oddziaływania na niego w czasie rozmowy i łatwiej będzie Ci pozyskać go do Twojej oferty.
Pamiętaj, aby słuchając tego, co mówią przedstawiciele Twojego klienta, słyszeć:
Dlaczego to ważne?
„Słuchając, aby Usłyszeć”, dowiadujesz się, kto jest kim w złożonym Układzie Decyzyjnym klienta, na czym komu zależy oraz jak rozmawiać z poszczególnymi osobami w organizacji klienta. Te informacje będą dla Ciebie bezcenne dla zbudowania skutecznej strategii wygrania.
Wnioski dla sprzedawcy
Jeżeli jesteś sprzedawcą i „Słuchasz, aby Usłyszeć”, dowiadujesz się i wiesz, a więc nie musisz się domyślać, zgadywać i zakładać. Możesz wyciągać poprawne wnioski i podejmować właściwe decyzje.
Wnioski dla menedżera sprzedaży lub przedsiębiorcy
Jeżeli jesteś menedżerem sprzedaży lub przedsiębiorcą i słyszysz, że Twoi sprzedawcy mówią „zakładam …”, to pamiętaj, że w sprzedaży zakładać można tylko nogę na nogę. Informacje i dane
* * *
UWAGA: Darmowe szkolenia dla użytkowników Selling4Results
Organizuję szkolenia on-line, czyli webinary w Internecie, w których możesz uczestniczyć nie wychodząc z domu. Zapraszam Cię do wzięcia udziału. Nie ma opłat.
Zobacz temat najbliższego webinaru i zarejestruj się » czytaj więcej
Komentarze