nowości
  • Nowe eKursyWprowadziłem NOWE eKursy do samodzielnej nauki. Pobierasz materiały i uczysz się kiedy chcesz. Gdy potrzebujesz, materiały masz zawsze pod ręką. Otrzymujesz: Podręcznik z materiałem szkoleniowym i ćwiczeniami, Materiał szkoleniowy wideo zawierający przykłady, sposoby i metody, Prezentacje wykorzystywane [...]
  • Osioł, owca, lis czy sowaCzy jesteś przekonany, że zawsze potrafisz podejmować właściwe decyzje? Zobacz siebie w metaforze czterech zwierząt obrazujących cztery postawy negocjacyjne. Obejrzyj lekcję nr 7 z cyklu 60 Sekundowych Lekcji Negocjacji i [...]
  • Klucz do sprzedażyNajwiększym problemem w budowaniu relacji sprzedażowej jest próba natychmiastowej sprzedaży albo próba składania dużych obietnic. Pomyśl na chwilę o tym, jak myślą klienci. Stań w ich butach. Kiedy klient ma problem, który [...]

SŁUCHANIE W SPRZEDAŻY – CZEGO SŁUCHAMY?

Jak sądzisz, jaka umiejętność jest jedną z najważniejszych umiejętności sprzedawcy? Zadawałem to pytanie wielokrotnie różnym osobom i najczęściej otrzymywałem następujące odpowiedzi: umiejętność prezentowania, swoboda wypowiedzi, łatwość nawiązywania kontaktów, negocjowanie, umiejętność zamykania negocjacji itp.

Wszystkie te umiejętności są bez wątpienia ważne, ale nie doprowadzą Cię do sukcesu, jeśli nie będziesz umiał słuchać.

Zastanawiasz się, czego miałbyś słuchać? Przecież Ty masz sprzedawać!

Jeśli zajmujesz się złożonymi procesami sprzedaży do Klientów Kluczowych i masz do czynienia z wieloma nieznanymi i zmieniającymi się czynnikami oraz parametrami mającymi wpływ na Twój sukces, musisz ciągle się dowiadywać, upewniać i potwierdzać różne informacje u swojego klienta. „Mówienie” nic tu nie pomoże, a co… ze sprzedawaniem? Do sprzedawania jeszcze nie doszliśmy. Najpierw musisz dowiedzieć się…, no właśnie – dowiedzieć się! Aby dowiedzieć się – musisz słuchać.

Czego warto słuchać?


[message_box title="Logowanie" color="yellow"]Ten fragment jest dostępny po zalogowaniu. Jeśli nie masz konta - założ je w 30 sekund![/message_box]

Dlaczego to ważne?

Słuchając, masz także szansę potwierdzać, w jakim stopniu Twoja oferta

  • jest zgodna z wymaganiami i oczekiwaniami klienta,
  • dostarcza oczekiwaną, pożądaną wartość,
  • jest akceptowana przez osoby decyzyjne po stronie klienta.

Wnioski dla sprzedawcy

Jeżeli jesteś sprzedawcą i słuchasz, to dowiadujesz się wielu cennych informacji i wiesz, a więc nie musisz się domyślać, zgadywać i zakładać. Możesz wyciągać poprawne wnioski i podejmować właściwe decyzje.

Wnioski dla menedżera sprzedaży lub przedsiębiorcy

Wymagaj, aby Twoi sprzedawcy słuchali i zadawali pytania swoim klientom. Dzięki temu zagwarantujesz, że

  • nie będą zakładać, zgadywać i błądzić,
  • ich wnioski będą poprawne,
  • ich decyzje będą właściwe,
  • ich szanse na sukces radykalnie wzrosną.

 

W artykułach i filmach umieszczanych w serwisie Selling4Results (s4r.pl) znajdziesz wiedzę, wiele wartościowych informacji, przykładów oraz inspiracji, co i jak robić w sprzedaży do Kluczowych Klientów, aby odnieść sukces.

[/wp-members]

Aby otrzymać dostęp do pełnej treści artykułu – zaloguj się.

Nowi użytkownicy mogą uzyskać uzyskać bezpłatny dostęp do artykułów i filmów w bazie wiedzy serwisu Selling4Results oraz możliwość ich komentowania, rejestrując się w serwisie – zajmie Ci to 30 sekund! >> Zarejestruj się.

PS. Rejestracja nie wiąże się z opłatami – dostęp do bazy wiedzy jest nieodpłatny. Wrażasz jedynie zgodę na otrzymywanie newslettera. Zapraszam!

 

* * *

UWAGA: Darmowe szkolenia dla użytkowników Selling4Results

Organizuję szkolenia on-line, czyli webinary w Internecie, w których możesz uczestniczyć nie wychodząc z domu. Zapraszam Cię do wzięcia udziału. Nie ma opłat.

Zobacz temat najbliższego webinaru i zarejestruj się » czytaj więcej

skorzystaj-z-wiedzy-ktora-zapewnia-sukces

VN:R_U [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (2 votes cast)
SŁUCHANIE W SPRZEDAŻY - CZEGO SŁUCHAMY?, 9.0 out of 10 based on 2 ratings

1 komentarz

  1. Hubert 16:40, kwi 07, 2013

    Pamiętaj, że klient kupuje, kierując się emocjami (….)
    1.przekonanie do Ciebie, (poszedłem, zaoferowałem SIEBIE – kupił!!)
    2.przekonanie do Twojej firmy i (potem dałem 8,37% upustu i zaoferowałem FIRMĘ – kupił!!!)
    3.przekonanie do Twojej oferty. (niestety, na PRODUKTY zabrakło mu już środków :( )

    Pamiętajmy o tym, że bardzo dużym zagrożeniem jest strach przed sprawdzeniem wysokości budżetu klienta. Jak tego nie zrobimy to grozi nam tytuł MISTRZA GRY WSTĘPNEJ, mało chwalebny w sprzedaży, prawda?

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą zostawić komentarz.