Szkolenia
Szkolenia w zakresie Modelowego Procesu Sprzedaży w obsłudze kluczowego klienta.
Znajomość zasad rządzących wyborem dostawcy po stronie kupującego w złożonych procesach sprzedaży jest podstawą skuteczności handlowców. Jeżeli zespoły sprzedażowe nie znają “zasad gry”, to mogą popełniać błędy skutkujące wysokim stopniem odrzucenia przez potencjalnych klientów.
Szkolenie może być realizowane w oparciu o rozwiązania modelowe lub dopasowane do specyfiki klienta. W drugiej opcji szkolenie następuje po przeprowadzeniu diagnozy i analizy procesu sprzedaży u klienta.
Uczestnicy szkoleń poznają zasady pracy z klientem wg metodyki Selling4Results i biorą aktywny udział w szeregu ćwiczeń budujących umiejętności praktyczne. Jednym z modułów szkolenia jest warsztat analizy własnej okazji sprzedażowej. Dzięki temu, jednym z efektów szkolenia jest gotowy plan priorytetów i działań w odniesieniu do analizowanej okazji.
Szkolenia w zakresie umiejętności sprzedażowych
Znajomość zasad i procesu nie jest wystarczająca. Na podstawie doświadczenia pracy z wieloma organizacjami i setkami uczestników szkoleń – menedżerów sprzedaży i przedstawicieli handlowych, wybraliśmy zestaw kompetencji wzbudzających największe zainteresowanie:
- Nawiązywanie relacji z klientem
- Budowanie potrzeb klienta
- Kreowanie wartości dla klienta
- Radzenie sobie z obiekcjami
- Negocjacje
- Obrona przed manipulacją
Metody pracy
Szkolenia stacjonarne prowadzone są metodą warsztatów, coachingu grupowego i Action Learning. Podstawą szkolenia jest Action Learning, a więc praktyczne zajęcia w formie scenek, studiów przypadku i analiz własnych sytuacji sprzedażowych.
Osadzenie w realiach działań sprzedażowych uczestników wzmacnia efekt szkoleniowy i tworzy doświadczenie, ułatwiające zastosowanie nowych elementów wiedzy i umiejętności w praktyce.
Opcje
Szkolenie może być wsparte:
- Sesjami follow-up w formie dedykowanych seminariów szkoleniowych on-line za pośrednictwem Internetu,
- Sesjami coachingu grupowego – stacjonarnymi lub w formie teleklas.
Agenda, harmonogram i program szkoleń
Standardowy dzień szkolenia trwa od 9.00 do 17.00 z dwoma przerwami kawowymi i przerwą na posiłek. Dni szkoleniowe mogą być łączone w bloki 2 lub 3 dniowe. Biorąc pod uwagę np. kwestie dojazdu uczestników można uzgodnić niestandardowe godziny szkolenia, tworząc bloki półtoradniowe, rozłożone pomiędzy dwa dni kalendarzowe.
Szczegółowy program, agenda i harmonogram szkoleń jest każdorazowo uzgadniany z zamawiającym na bazie indywidualnych ustaleń. Możliwe jest przeprowadzenie oceny kompetencji uczestników w zakresie zagadnień będących przedmiotem szkolenia, aby dostosować program i agendę szkolenia do potrzeb grupy.
Szkolenia stanowią uzupełnienie wdrożenia procesu sprzedaży lub są odrębną usługą.
Komentarze